Google mierzy oczekiwania klientów – sprawdzamy trendy w wyszukiwaniu
Ekipa Google pozostaje na tropie najnowszych trendów w wyszukiwaniach oraz zachowań konsumenckich. Wszystko to w trosce o zapewnienie użytkownikom jak największej wygody. Jednak dzięki temu, że specjaliści dzielą się publicznie wynikami swoich raportów, z ich ciężkiej analitycznej pracy mogą korzystać także przedsiębiorcy. Warto sprawdzać, jakie są obecnie oczekiwania wobec świadczonych usług i wiedzieć, jakie zapytania są najczęściej wpisywane. Co wynika z najnowszych sprawozdań, dotyczących przełomu roku 2021 i 2022?
Nowy rok z perspektywy Google – co wpisywaliśmy w wyszukiwarkę?
Od końcówki listopada 2021 do połowy stycznia 2022 zanotowano wzmożone zainteresowanie względem poprzednich lat, kwestiami takimi jak całodobowa obsługa klienta czy możliwość robienia zakupów w późnych godzinach nocnych. Być może z myślą o zbliżających się walentynkach, chętnie poszukiwane były kwiaciarnie dostarczające bukiety na dzień po dokonaniu zamówienia. Uaktywnili się również właściciele czworonogów, dając w Google wyraz zapotrzebowaniu na lokale przyjazne dla psów.
Źródło: www.thinkwithgoogle.com
Sezonowość wyszukiwań nawet jeszcze bardziej dała o sobie znać w tym roku, kiedy to do topu haseł wskoczyły frazy związane z walentynkowymi paznokciami. Sporty zimowe także podniosły się w rankingach w porównaniu do poprzednich lat, a często wyszukiwane tematy obejmowały zimowe igrzyska olimpijskie czy łyżwiarstwo figurowe. Dla właścicieli obiektów noclegowych ciekawy może okazać się fakt, że o około 800% wzrosło wyszukiwanie fraz związanych z zimowymi wakacjami.
Źródło: www.thinkwithgoogle.com
Trendy wyszukiwań w Polsce – jak było w 2021?
W Google Trends możemy sprawdzić, co interesowało Polaków w minionym roku. Przewija się tam kilka zagadnień związanych z pandemią, szczepieniami czy internetowym kontem pacjenta. Pojawiło się także kilka haseł nawiązujących do bieżących wydarzeń np. spis powszechny.
Źródło: Google Trends
Co ciekawe, Google Trends informuje nas również, że fraza „how to heal” (jak wydobrzeć) w 2021 roku stała się niezwykle popularna na skalę globalną. Zamieszczony na stronie filmik podsumowujący rok 2021 w wyszukiwarce, inspirowany jest właśnie tym trendem.
Komentarze
Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)